Sammenlign mobilabonnementer

Her finder du Danmarks billigste mobilabonnementer lige nu. Brug filteret til at finde det mobilabonnement, der passer til dine behov.
Det er nemt at skifte og dit nye mobilselskab klarer alt det praktiske.

Vælg blandt 0 mobilabonnementer
Sorter efter:

Billigste Mobilabonnement i 2025

Der er mange teleselskaber på markedet, men kun ét kan være det billigste mobilabonnement til dig. Her på siden får du et overblik over de mobilabonnementer der er på markedet. Det kan anbefales at kigge dit mobilabonnement igennem mindst hver 6 måned. På et abonnement der er ét år gammelt, kan der være et verden til forskel i prisen.

At finde et billigt mobilabonnement, der samtidig passer til dit forbrug og behov, kan umiddelbart virke som en uoverskuelig opgave. Derfor vælger mange danskere desværre, at fortsætte med et mobilabonnement, som er unødvendigt dyrt. Faktum er, at det er ekstremt nemt at skifte til et billigere mobilabonnement end det du har i dag. Faktisk så nemt, at når du har bestilt dit nye mobilabonnement klarer dit nye teleselskab alt det praktiske i forbindelse med overflytningen.

Derfor besluttede vi hos BilligsteAbonnement.dk at lave en samlet oversigt. Så kan du nemt og hurtigt sammenligne Danmarks mobilabonnementer og finde et abonnement der passer til dit behov.

Når du skal sammenligne mobilabonnementer, kan du med fordel bruge filterfunktionen i venstre side. Her kan du præcisere din søgning og kun få vist de abonnementer der passer til dine ønsker. Herunder har vi skrevet lille FAQ med de mest stillede spørgsmål vi får i forbindelse med at skifte mobilabonnement.

De mest stillede spørgsmål

Her har vi samlet en oversigt over de mest stillede spørgsmål omkring mobilabonnementer.

Før du skifter mobilabonnement

Bør jeg skifte mobilabonnement?

Tommelfingerreglen siger, at man bør tjekke op på sit mobilabonnement mindst en gang hver 6. måned. Er det længere tid siden du har gjort det? Ja så er det næsten sikkert at du betaler for meget i forhold til hvad du får for pengene.
Der er så meget konkurrence blandt mobilselskaberne, at priserne presses konstant.
 
Så chancen for at du kan få mere taletid, data eller en billigere abonnementspris er derfor så godt som sikker.


Hvis du vil have mere for dine penge – og det er mere end 6 måneder siden du sidst har sammenlignet priser på mobilabonnementer, så bør du skifte til et nyt.

Er der forskel på mobilabonnementer og hvilket skal jeg vælge?

Nu om dage kan der være stor forskel på mobilabonnementer, da mobilselskaberne forsøger at have abonnementer til et hvert behov. Det er både de helt små abonnementer med begrænset data og tale, som især er gode til børn – til de helt store abonnementer med streamingtjenester, som musik, film og serier. Hvilket abonnement man skal vælge, kommer helt an på, hvordan ens behov ser ud.
 
Ønsker man ikke alle de ekstra tjenester som kan følge med et abonnement, så er det en god ide at kigge på prisen, og finde det billigste abonnement hvor man får den tale og data man har behov for.
 
Ønsker man streamingtjenester inkluderet i sit mobilabonnement, så kan man med fordel vælger dem via filteret her på siden. På den måde får man nemt et overblik over hvilke abonnementer, som har de streamingtjenester man ønsker.

Skift af mobilabonnement

Er det nemt at skifte mobilabonnement?

Ønsker du at skifte til et nyt og bedre eller billigere mobilabonnent, kan det gøres på flere måder. Du kan henvende dig i en telebutik, du kan ringe til teleselskabet, eller du kan bruge nettet. Du kan fx ordne det nemt og hurtigt her på siden.
 
Vil du skifte til et andet mobilabonnement ved dit eksisterende mobilselskab, har man ofte mulighed for at ændre abonnement på en selvbetjeningsside på selskabets hjemmeside.
Ønsker du derimod at skifte til et abonnement hos et andet mobilselskab, skal du tage stilling til om du vil beholde dit nuværende nummer, eller om du hellere vil have et nyt. Ofte vil man gerne beholde sit nuværende nummer. I det tilfælde er det vigtigt, at du ikke selv opsiger dit nuværende abonnement. Det klarer dit nye mobilselskab for dig.
 
Når du skal skifte til et nyt selskab, kan du med fordel sammenligne mobilabonnementer her på siden. På den måde får et godt overblik over hvilke abonnementer som tilbydes, og hvilket der passer bedst til dine behov.
 
Når du har fundet det abonnement du ønsker, klikker du på knappen ud for abonnementet og du vil herefter blive omdirigeret til mobilselskabet. Hos mobilselskabet logger du herefter ind med MitID, som er en sikkerhed for dig som bruger. Du udfylder oplysningerne med navn og SIM-kortnummer, og krydser af at nummeret skal overflyttes. Derefter bliver du bedt om at indtaste den ønskede betalingsmulighed, og til sidst får du en bekræftelse.
 
Dit nye mobilselskab kontakter dit gamle selskab for at få opsagt dit nuværende abonnementet og flytte nummeret. Når dette er sket modtager du en mail, med datoen for overflytningen. Når dagen kommer, sætter du dit nye SIM-kort i, som du har modtaget med posten, og så er abonnementet skiftet. Du vil altså ikke opleve ”nedetid” i forbindelse med skifte til det nye selskab.


Hvad skal jeg selv gøre, når jeg skifter abonnement?

Når du skifter til et nyt mobilabonnement, klarer dit nye mobilselskab langt de fleste opgaver der er forbundet med skiftet. Ønsker du at få et nyt nummer, kan du vælge det når du bestiller. Derefter behøver du ikke at gøre mere.

Ønsker du at beholde dit gamle nummer, skal dit nye mobilselskab bruge dit simkort nummer. Dette er en sikkerhed for, at du er den retmæssige ejer af telefonnummeret. Samtidig fungerer det som en fuldmagt for, at dit nye teleselskab må overflytte nummeret

Vil jeg opleve nedetid i forbindelse med at skifte?

Nej det vil du ikke. Når du skifter til et nyt mobilselskab, kontakter dit nye mobilselskab dit gamle, for at arrangere en dato for overflytningen.
Indenfor en uges tid modtager du et brev med posten fra dit gamle mobilselskab, hvori datoen for overflytningen vil stå. Dit gamle abonnement vil virke indtil denne dato.
Når datoen for overflytningen kommer, sætter du blot dit nye simkort i telefonen. Herefter kører dit nye abonnement med dit gamle mobilnummer.

Når jeg har bestilt et nyt mobilabonnement, hvad sker der så med mit gamle mobilabonnement?

Har du valgt at få dit gamle mobilnummer flyttet med over, har dit nye mobilselskab kontaktet det gamle, og fået nummeret flyttet over. Dit gamle abonnement bliver derfor automatisk lukket. I dette tilfælde skal du altså ikke selv kontakte dit gamle teleselskab for at opsige dit abonnement. Alt dette ordner dit nye mobilselskab for dig.
 
Har du valgt at oprette et abonnement med et helt nyt nummer, skal du i de fleste tilfælde selv opsige dit gamle abonnement. Dette skyldes at det nye selskab, slet ikke kommer i berøring med dit gamle nummer, og derfor heller ikke med dit abonnement. Ved bestilling af et nyt mobilabonnement, vil du altid få at vide, hvordan det enkelte teleselskabs proces er.

Skift af mobilabonnement – det tekniske

Kan jeg beholde mit nuværende nummer?

Ja, du kan sagtens beholde dit nuværende telefonnummer, når du skifter til et nyt mobilselskab. Når du bestiller dit nye mobilabonnement, vælger du blot at beholde dit nuværende nummer. Selve overflytningen af nummeret fra dit gamle mobilselskab klarer dit nye mobilselskab for dig.

Hvilket SIM-kort skal jeg bestille?

SIM-kort kommer i forskellige størrelser, alt afhængig af hvilken telefon du har. I mange år har der været tale om 3 typer af SIM-kort: Standard, Micro og Nano. Nu er der så blevet tilføjet endnu en type af SIM-kort, nemlig eSIM. eSim er et digitalt SIM-kort, og altså ikke fysisk som de 3 andre typer.
 
Lad os tage de fysiske SIM-kort først.
– Standard som er det største af de 3 SIM-kort, benyttes ikke så ofte mere, men har man en ældre telefon eller tablet, er det kortet man skal have fat i.
– Micro er den mellemste størrelse. Det er udviklet af Apple, og brugt til både mobiltelefoner og tablets. Ligesom Standard SIM-kortet er Micro dog siden blevet overhalet.
– Nano er det mindste af de 3 SIM-kort typer, og det som er allermest benyttet i dag.
 
Hvis du er i tvivl om hvilket SIM-kort du skal vælge, så er det altid en god ide at forhøre sig, hos det mobilselskab man skifter over til. I de fleste tilfælde, er det dog så smart at man får tilsendt en kombi SIM-kort. Kombi SIM-kortet består af både Standard, Micro og Nano kortet i et – altså et 3-i-1 SIM-kort.
 
Hvis ens telefon bruger Standard, så sætter man faktisk alle 3 i. Skal man bruge Micro versionen, så kan man knække den yderste del af, som udgør Standard størrelse. Skal man bruge Nano kortet, så knækker man yderligere af (Micro størrelsen), sådan at man står tilbage med Nano SIM-kortet.
 
eSIM som det nye digitale SIM-kort hedder, er den nyeste tilføjelse indenfor SIM-kort. Nu behøver man ikke længere at have et fysisk SIM-kort siddende i telefonen. Det kræver dog at ens mobil understøtter eSIM funktionen, men det gør de fleste nyere mobiler. Med eSIM er det altså slut med at vente på et fysisk SIM-kort med posten, nu modtager man bare en mail.

Udlandstelefoni

Kan jeg bruge mit abonnement i udlandet?

Du kan sagtens bruge dit abonnement i udlandet, man skal blot huske at aktivere denne tjeneste inden rejsen. Dette er ganske gratis at aktivere og kan typisk gøres på dit mobilselskabs hjemmeside eller ved at kontakte dem.
I dag er mange mobilselskaber opmærksomme på at vi som forbrugere rejser mere end vi gjorde engang. Derfor tilbyder mange selskaber også en eller anden form for udlandstelefoni. Typisk har de fleste abonnementer nu om dage EU-data med i deres abonnementer.
 
Går rejsen udenfor EU, skal man dog være opmærksom på at det typisk koster lidt ekstra at bruge sin telefon i udlandet. Man får dog altid en SMS, der oplyser de gældende priser for det land man befinder sig i, så snart man ankommer til landet.
 
Ellers kan man altid finde en oversigt over lande hvor man kan bruge sin mobil, på sit mobilselskabs hjemmeside.

Hvad er EU-data?

EU-data er data som du kan bruge i Europa uden at betale ekstra for det. I de fleste mobilabonnementer er det sådan, at en bestemt del af den data du har med i dit abonnement, kan bruges i EU.
 
Indeholder dit abonnement fx 10 GB i Danmark og 4 GB i EU, så er det ikke 14 GB i alt, men 10 GB i alt, hvoraf 4 af dem kan bruges i Europa uden det koster mere – men man kan selvfølgelig også bruge alle 10 GB i Danmark.
 
Dog findes der mobilselskaber som tilbyder mobilabonnementer, hvor EU-dataen er ekstra. Det vil siger at indeholder et abonnement 10 GB i Danmark og 4 GB i EU, så er det altså 10 GB + 4 GB, altså 14 GB i alt. Dog kan man max bruge 10 GB i Danmark og 5 GB i EU, man kan altså ikke bruge alle 14 GB i Danmark.

Ekstra fordele

Har nogle teleselskaber extra fordele inkluderet i abonnementet?

Flere og flere teleselskaber begynder at tilbyde extra fordele udover det mobilabonnement man betaler for.
Det kan for eksempel være en fordelsklub, hvor man kan opnå rabatter og gode deals på en lang række samarbejdspartnere. Oister er et eksempel på et teleselskab der har ekstra fordele i form af deres fordelsklub Oister+. Her får man adgang til tusindvis af rabatter på alt fra boligindretning, tøj, restauranter og rejser. Og medlemskabet til Oister+ følger gratis med dig mobilabonnement hos Oister.
 
Nogle betegner også streamingtjenester som ekstra fordele. Mange mobilselskaber tilbyder i dag mobilabonnementer med musik, lydbøger og film/serie tjenester inkluderet i abonnementet. Om man er interesseret i Netflix, Max eller Disney+ er det i dag muligt at finde et mobilabonnement hvor tjenesten er inkluderet.
 
Du kan her på siden bruge vores filter til at se de forskellige ekstra fordele som følger med i mobilabonnementerne.

Kan jeg få et mobilabonnement med Spotify?

Dette er et spørgsmål vi ofte hører, og det er selvfølgelig fordi Spotify er en af de mest populære musik streaming tjenester herhjemme.
Der findes dog en del andre musiktjenester som er værd at overveje, når man kigger efter et mobilabonnement med musik.
 
Er man låst fast på at det skal være Spotify, begrænser man udvalget af mobilabonnementer, da Telia pt. er de eneste der kan tilbyde Spotify som en del af deres abonnementer.
 
Hvis man derimod ikke er låst fast på en bestemt musiktjeneste, kan man lytter til flere millioner musiknumre på tjenester som Deezer, Tidal og Telmore Music. Samtidig får man mange flere valgmuligheder hvad angår taletid, data og pris.
De overnævnte musiktjenester tilbydes af selskaber som Oister, CBB Mobil og Telmore.

Forbrug

Hvordan finder jeg ud af, hvor meget taletid jeg har brug for?

Hvor meget taletid du har brug for i dit abonnement, hænger naturligvis sammen med, hvor meget du snakker i telefon. De fleste smartphones har en feature, hvor du kan se dit forbrug af taletid. Alternativt har alle mobilselskaber en loginside, hvor du kan følge med i dit forbrug måned for måned. På den måde får du et godt billede af hvor mange timers tale du har brug for i dit nye mobilabonnement.
 
Det kan anbefales, at du tager et par timer mere end hvad dit gennemsnitsforbrug er på. Årsagen til dette er, at det ofte bedre kan betale sig, end at betale minuttaksten, hvis du overskrider de timer der er med i dit abonnement.

Hvad er data – og hvor meget data har jeg behov for?

Data er det du bruger, når du går på Internettet via din smartphone. Hver eneste gang du går på Facebook eller læser nyheder bruger du data. Hvor meget data du har behov for i dit abonnement, afhænger naturligvis af, hvor meget du bruger din mobil til at gå på nettet. Mange har tilkoblet deres smartphone til deres WIFI derhjemme eller på arbejdspladsen. Det smarte ved dette er, at den data du bruger her, ikke tæller med i dit mobile dataforbrug.
 
Så hvis du primært bruger din telefon steder, hvor du i forvejen er forbundet til et WIFI, kan du spare penge ved at vælge et mobilabonnement, som ikke indeholder så meget data. Bruger du din mobil meget til f.eks. Youtube, Netflix, Musik og Facebook, uden at være tilsluttet til et WIFI, så anbefaler vi at du vælger et 5G abonnement med minimum 5 GB data.

Generelle spørgsmål om mobilabonnementer

Med hvilket netværk får jeg den bedste dækning?

Overordnet set er der ikke stor forskel på, hvor godt de forskellige netværk dækker Danmark. Der kan dog være visse udsving alt efter hvor i landet du bor. Du kan teste de forskellige netværksdækninger på respektive udbyderes hjemmeside eller via et dækningskort.

Hvad hvis jeg burger mere taletid end jeg har i mit mobilabonnement?

Hvis du bruger mere taletid, end du har i dit abonnement, skal du betale en minuttakst for den tid, som du har talt for meget. Prisen udregnes pr. påbegyndt minut. Så taler du f.eks. 24,5 minutter over den tale som er med i dit mobilabonnement, skal du altså betale for 25 minutter ekstra. Hvad minutprisen er for et påbegyndt minut, skal du tjekke ved det enkelte mobilselskab.
 
De fleste mobilselskaber har dog en service, hvor de gør opmærksom på, når du nærmer dig grænsen for de timer der er med i dit abonnement. Denne service gør det nemt at følge med i dit forbrug og sørger for, at du ikke bruger mere end du ønsker.
 
Vil man ikke risikere at tale mere, end den taletid der er med i ens abonnement, er der ved de fleste mobilselskaber mulighed for at få en spærre på. Det betyder, at opbruger du alt din taletid i midten af en periode, kan du ikke foretage opkald, før en ny periode påbegyndes. Du har naturligvis stadig mulighed for at modtage opkald.

Hvilket teleselskab skal jeg vælge?

Hvilket teleselskab man skal vælge er helt op til en selv og de ønsker og behov man har. Der er ikke nogen teleselskaber der er bedre end andre, de tilbyder bare forskellige ting i nogle tilfælde.
 
Et selskab som Oister har i mange år tilbudt billige abonnementer med taletid og data, men er nu også begyndt at tilbyde abonnementer med streamingtjenester under navnet OisterTainment. Det har ellers i mange år været Telmore som har siddet tungt på mobilabonnementer med streaming – og de tilbyder da også stadig både Netflix, Disney+, HBO Max og meget meget mere – men mange andre selskaber tilbyder nu også forskellige streamingtjenester.
 
Samtidig er der kommet en del nye mobilselskaber til, som tilbyder rene mobilabonnement, forstået på den måde, at der er fokus på taletid og data til billige penge.
 
Så hvilket teleselskab man skal vælge, kommer helt an på hvad man er på udkig efter.

 

3 gode råd om skift af mobilabonnement

Hvis du går og overvejer at skifte mobilabonnement, kan du med fordel læse disse gode råd. De gode råd er lavet ud fra vores egen erfaringer og den feedback vi har fået, fra nogle af de kunder vi har hjulpet med at finde et nyt mobilabonnement.

sammenlign mobilabonnementer

1. Hvorfor vil jeg skifte abonnement?

Det kan måske virke fjollet at stille sig selv det spørgsmål, men ved at gøre det, finder man ud af hvad man IKKE vil have, og dermed bliver det også nemmere at finde ud af hvad man gerne VIL have. Vil du fx skifte fordi du synes at mobilnetværket ikke dækker ret godt der hvor du bor, så ved du at du skal finde et telefonselskab der benytter et andet netværk. Herved har du allerede præciseret dit ønsket mere. Det kan også være at du gerne vil have mere data, men ved at det ikke skal være fri data. Her kan man passende starte med at kigge på de mellem størrelse abonnementer fra de forskellige teleselskaber.

2. Læs mere om de forskellige mobilabonnementer.

Vi har lavet denne side for at gøre det nemt for folk at sammenligne og danne sig et overblik over de forskellige mobilabonnementer og teleselskaber der er på markedet. På vores side er det både muligt at sortere efter forskellige tjenester og netværker og alle abonnementer viser både antal GB, taletid og den månedlige pris. Selvom vi forsøger at vise så meget som muligt af de ting teleselskaberne tilbyder, så er det altid en god ide, at klikke ind på teleselskabets side og læse mere. På vores side kan man klikke videre til teleselskabernes sider og læse mere – både om de enkelte abonnementer, men også om selve teleselskabet.

3. Vælg hellere for meget end for lidt.

Der er selvfølgelig ingen grund til at vælge et mobilabonnement med fri data og taletid, hvis man ikke bruger det. Det gælder om at ramme sit behov så præcist som muligt. Det kan dog være svært at vide hvad man præcist bruger. Derfor bliver det ofte et gæt der rammer nogenlunde. Når vi skriver at det er bedre at vælge for meget end for lidt, så er det netop ment i de situationer hvor man ikke kender sit forbrug præcist, men kun sådan nogenlunde og derfor står og skal vælge mellem 2 forskellige abonnementer. I de tilfælde skal man altid vælge det abonnement der indeholde mest taletid og data af de 2.

Grunden til dette er simpelthen, at det kan ende med at koste dyrt, hvis man vælger et abonnement med for lidt taletid og data, og enten skal tilkøbe ekstra eller betale for det ekstraforbrug man har haft. Ofte er prisforskellen på 2 abonnementer man står imellem ikke alverden – måske 20 kr. om måneden. Men bruger man data og taletid udover det der er med i ens abonnement, bliver prisen hurtigt højere end 20 kr. Derfor er vores råd at vælge et abonnement, der selvfølgelig passer til ens behov, men hvor man er sikker på at der er nok både data og taletid, til man ikke kommer til at løbe tør.

Hvor får man det billigste mobilabonnement i 2025?

Vi har valgt at samle den bedste prisguide til dig, hvor alle abonnementspriser altid up to date. Så du kan være sikker på at finde det helt rigtige mobilabonnement til dig og din pengepung.

Det er de færreste personer der i dag kan klare sig med mindre end 2 GB data på deres mobil. Bare at surfe rundt, tjekke Facebook, lytte til lidt musik og evt. lige se et par videoklip, løber hurtigt op. Så medmindre man har en “old school” telefon der ikke kan gå på nettet, så bør man holde sig fra de helt billige mobilabonnementer og rykke et pristrin op.

Der er mange penge at spare ved at finde det billigste abonnement, som passer til dine behov. Bare inden for kategorien billigste mobilabonnementer, er der verden til forskel i pris og hvad du for med i pakken. Du kan altså spare på de månedlige udgifter ved at kigge sig godt for og undersøge markedet.

Vi hjælper dig

Billigsteabonnement.dk hjælper dig som forbruger med at finde det billigste abonnement ved at gøre det nemt og hurtigt at danne sig et overblik, over de forskellige mobilabonnementer og deres indhold. Du kan bruger filteret til at sorterer listen ud fra de ønsker du har til et abonnement. Herefter kan du sorteret de valgte abonnementer efter pris, vedhjælp af sorteringsknapperne øverst på siden. På den måde kan du nemt finde det billigste abonnement, som indeholder lige præcis den taletid, data og eventuelle ekstra fordele, som du ønsker.

Vi har løbende kontrol med priserne på de forskellige abonnementer, så du som forbruger kan være sikker på at finde de billigste priser.

Er der en udbyder du mener bør være på listen, eller har du et tip til priser der er ændret? I så fald er du hjertelig velkommen til at sende os en mail.