Derfor skal du IKKE vælge et taletidskort

Taletidskort virker som en smart idé på papiret, man køber efter behov, og mangler man taletid eller SMS / data tid, så køber man bare et kort. Det giver meget hands-on styr på sine mobiludgifter, men problemet er bare prisen. Taletidskort og kort i denne dur, er ekstremt dyre, i forhold til et abonnement man er bundet sig til. Man forbinder tit taletidskort med en slags frihed man kan få udbydere, men i virkeligheden snyder man bare sig selv.

Find et billigt abonnement
Faktisk er prisen på et taletidskort at sammenligne, med de billigste mobilabonnementer på markedet derude. Så i stedet for at bruge pengene, og tro man har sparet penge, ved at købe efter behov, så er det i virkeligheden et spørgsmål om at finde ud af, hvad ens mobilbehov er.

Ved at finde en moderne mobiludbyder i dag, har man mulighed for at tilkøbe sig ekstra data og taletid, hvis man skulle gå over grænsen for sit abonnement, og tiderne hvor udbyderne ganske enkelt slukker for telefonen, når man har brugt tiden op, er væk. Man har opdaget det er skidt, dårlig kundeservice, og ganske enkelt ikke en måde at få flere penge ud af forbrugernes lommer på, i stedet arbejder mange udbydere med variabel pris. Det vil sige, bruger man mere, end den datamængde der findes på abonnementet, betaler man blot ekstra pris, for den mængde man har brugt. Det kunne være dobbeltpris, for datamængden, for eksempel.

Det bedste man kan gøre som forbruger, er at finde ud af, hvad ens behov er. Find det billigste abonnement på markedet hos en udbyder, man føler sig sikker hos, og følg så med i forbruget. Udbyderne i dag har flotte overskuelige portaler, hvor man kan følge med i sit forbrug, bruger man meget over et par måneder, uden man kan forklare, hvorfor – altså som standard brug – så bør man opgradere til et nyt. På den måde sparer man mange penge, på bundlinjen.